Keresés

3 tea, ami nélkül nem tudom elképzelni a februárt


Gondolom, nem vagyok azzal egyedül, hogy a február nem tartozik a kedvenc hónapjaim közé (leszámítva azt, hogy ebben a hónapban van az egyik kislányom, Anna szülinapja :) ). A tél közepén, amikor még messzinek tűnik a tavasz, sok olyan praktikára van szükségem, ami javítja a közérzetem és jobb kedvre derít. Bár nem ajánlott hosszú időn keresztül fogyasztani, ezeken a szürke napokon az orbáncfűtea az egyik legjobb gyógyír a napsütéses, meleg időre vágyó lelkemnek. A gyömbér teája jobb kedvre derít és immunerősítő hatása miatt is nagyon kedvelem. A rozmaringtea szintén téli kedvencem, átmelegít, segíti munka közben a koncentrációt.


1. Orbáncfű Hypericum perforatum


A közönséges orbáncfű már megjelenésében is maga a jókedv és a nyugalom! Gyönyörű, napsárga virágait a nyári napforduló idején hozza, hazánkban több helyen is előfordul vadon. Teáját a népi gyógyászat nyugtatóként, természetes antidepresszánsként tartja számon, de immunerősítő hatása is jelentős.

Az orbáncfűtea elkészítésekor 1 teáskanál szárított orbáncfüvet 2 dl 90-95 fokos vízzel forrázzunk le, takarjuk le az edény tetejét és áztassuk kb. 15 percig. Szűrjük le, majd fogyasszuk langyosan. Kúraszerű fogyasztása esetén naponta egy, legfeljebb két bögrével igyunk belőle 21 napig, majd hagyjunk minimum egy hét szünetet, mielőtt újra fogyasztanánk.


Fogyasztása fényérzékenységet okozhat (milyen különleges, hogy épp télen, a napfényben szegény napokon van rá szükségünk! :) ), ezért szoláriumozás, napozás előtt 48 órával ne fogyasszuk. Fontos, hogy a krónikus betegségben szenvedők kérdezzék meg orvosukat az orbáncfű teájának fogyasztásáról. Az orbáncfűtea fogyasztása 12 éven aluli gyermekeknek, várandós kismamáknak, szoptató édesanyáknak, vérhígítót szedőknek nem ajánlott.


2. Gyömbér Zingiber officinalis


A gyömbért nem kell bemutatnom, de a teájának különlegessége szerintem megér egy-két mondatot. A népi gyógyászat szerint a gyömbértea segít gyomorpanaszok, hányinger esetén, stresszoldó, gyulladáscsökkentő és immunerősítő hatású, átmelegíti a testet. Fertőtlenítő hatása miatt remekül alkalmazható nátha, légúti megbetegedések esetén is.

Ha télen rossz kedvem van, biztosan egy narancsos-mandarinos gyömbérteát készítek, de a gyömbér illóolajért is teljesen odavagyok! A citrusos tea készítésekor a gyömbért alaposan megmosom és héjastul lereszelem, vagy kis darabokra vágom. Forrásban lévő vízzel leforrázom, és 10-15 percig hagyom ázni. Én nem szoktam leszűrni, de aki így nem szereti a teát, az szűrje le. Vegyes virágmézünkkel és frissen facsart naranccsal, mandarinnal ízesítem. 1 liter vízhez egy 4-5 cm-es gyömbér darabot, egy evőkanál mézet, egy narancsot és két mandarint használok.


Gyömbér egyébként az indiai citromfüves-kardamomos Zöldike teánkban és a Chai keverékünkben is van.


Nézzétek a gyömbér virágzatát, hát nem csodálatos?:


3. Rozmaring Rosmarinus officinalis


A rozmaringot egész évben szívesen használom a konyhában (A kert konyhája c. könyvemben több rozmaringos receptet is találtok, például az egyik kedvencemet, amit ilyenkor meggybefőttel készítek, a rozmaringos meggyes pitét), de a rozmaringból készített teát télen kedvelem a legjobban.

Teakeverékekben és önmagában is nagyon finom, íze igazán karakteres, aromás. A Nap teánk elengedhetetlen összetevője, frissítő, koncentrációt segítő hatása miatt. A rozmaringtea a népi gyógyászat szerint vérkeringést serkentő, melegítő hatású, gyulladáscsökkentő tulajdonságú, sőt fejfájás esetén is segíthet. A rozmaringtea fogyasztása 12 éven aluli gyermekeknek, várandós kismamáknak, szoptató édesanyáknak nem javasolt.

466 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése